Ashtanga Vinyasa Yoga

 

Η Γιόγκα είναι η επιστήμη απελευθέρωσης της ψυχής και διαθέτει την τεχνολογία που χρειάζεται, για να οδηγήσει το σώμα, τη συνείδηση, και την καρδιά, σε μια κατάσταση συνεργασίας και πληροτητας

  Ashtanga Yoga στα σανσκριτικά σημαίνει γιόγκα των 8 μελών όπως περιγράφονται από τον Patanjali στο κείμενο του Yoga Sutras.

   Ashtanga Vinyasa Yoga είναι το σύστημα της πρακτικής που περιέγραψε ο Σοφος Vamana στο αρχαίο χειρόγραφο του Yoga Korunta.

Εκεί περιέχονταν λίστες από διάφορες ομάδες Άσανων (θέσεων), όπως και υψηλές τεχνικές διδασκαλίας και φιλοσοφίας. Το κείμενο παραδόθηκε στις αρχές του 1900 στον S.T.Krishnamacharia από το Δάσκαλο του Rama Mohan Br και αργότερα στον S.Pattabhi Jois που μαθήτευσε μαζί του από το 1927. Ο Pattabhi Jois, δίδαξε Ashtanga Vinyasa Yoga στη σχολή του(http://kpjayi.org/) στο Mysore της επαρχίας Karnataka στην Ινδία από το 1948 και έκανε διάσημο το σύστημα παγκόσμια.


Τα 8 αυτά αδιαίρετα μέλη του Σώματος της Ashtanga είναι

 .Yamas 

 .Niyamas

 . Asana

 .Pranayama

 .Pratyahara

 .Dharana 

 .Dhyana

 .Samadhi 

Χαρακτηριστικά της Α.V.Y. είναι η Vinyasa (που περιγράφει το σύστημα, κίνησης σε συγχρονισμό με την αναπνοή), και η Tristhana που δηλώνει τα 3 σημεία προσοχής σε κάθε δράση: τη θέση (asana) την αναπνοή (vinyasa), και την εστίαση του βλέμματος (drishti). Και τα τρία είναι σημαντικά, καθώς ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΟΥΝ κάθαρση στο σώμα και το νευρικό σύστημα.


Η πρακτική της Αshtanga γοητεύει μέσα από την δύναμη και τήν κομψότητά της και στηριζεται μεχρι σημερα στην αρχαια της παραδοση. Κάθε κίνηση κάθε αναπνοή κάθε θέση, ασκείται χιλιάδες χρόνια όπως ακριβώς σήμερα. Το να είμαι μέρος μιας παράδοσης που έχει περάσει γενιά προς γενιά από γιόγκι είναι μια μαγική κατάσταση.


Σε τι διαφέρει η Ashtanga από τις άλλες πρακτικές yoga;
Το μάθημα της Αshtanga ονομάζεται Mysore. To ύφος διδασκαλίας και πρακτικής διαφέρει από τους περισσότερους τύπους γιόγκα γιατί:

  • είναι δομημένο από σειρές θέσεων στις οποίες ασκούμαστε καθημερινά
  • χτίζουμε την πρακτική μας σταδιακά και ανάλογα με την εννοια του χρόνου
  • η σχέση δάσκαλου μαθητή είναι πολύ σημαντική για την εξελιξη και των δυο
  • αφορά περισσότερο στην πρόκληση του εαυτού μας να αλλάξει και λιγότερο την παραγωγή και προβολή αυτού που έχουμε συνηθίσει
  • οι μαθητές ακολουθούν τους δικούς τους ρυθμούς και ενθαρρύνονται να επιμείνουν σε κάποιες θέσεις αν υπάρχει ένδειξη ότι αυτές είναι θεραπευτικές

Γιατί να διαλέξω την Ashtanga αντί των άλλων πρακτικών;
Φτάνει να παρακολουθήσω μια φορά το μάθημα για να το ερωτευτώ. Αρχικά θα διαλέξω την πρακτική της Α.V.Y. γιατί θα ειναι πρόκληση η συνεχόμενη ροή της, οι δυναμικές θέσεις, η θερμοκρασία που θα αναπτυχθεί βασισμένη στην τεχνική αναπνοής ,που μοιάζει πολύ με αερόβια άσκηση (και είναι).

Μπορεί άνετα να αντικαταστήσει,σε φυσικό επίπεδο, οποιοδήποτε άλλο είδος φυσικής άσκησης και υπερκαλύπτει την ανάγκη μου για δραστική αλλαγή στην εικόνα του σώματος μου,χωρίς να αναφέρουμε την εξαιρετική πρόσληψη οξυγόνου ,που ειναι  και το μεγαλυτερο πλεονεκτημα για την καλη υγεια.

Αλήθεια είναι, ότι αυτό το “σμιλεμα” εκτός από το σώμα, θα αρχίσει να συμβαίνει και στη συνείδηση μου και στο συναίσθημα και στη συμπεριφορά μου,...όχι με τον ίδιο δραστικό ρυθμό…. Μέτα από αρκετό καιρό, αφού αρχιζουν να φαινονται οι αλλαγές σε όλα τα επίπεδα,θα καταλάβω ότι αυτό που αρχικά με κάνει να ερωτευτώ την πρακτική είναι η δίψα μου για ομορφιά, συμμετρία,αναλογία και ειρήνη.

Βέβαια σε όλα τα είδη της γιόγκα αυτοί είναι πάντα οι στόχοι ,άλλα με την πρακτική της Ashtanga, έχω μια δυνατή τεχνολογία στα χέρια μου ,για να το επιτύχω.

Όποια και να είναι η φυσική μου κατάσταση,ανεξάρτητα από το υπόβαθρο την ηλικία η τις γνώσεις, η αλχημική δύναμη της φωτιάς, θα με βοηθήσει να προχωρήσω.


”YOGA IS A PROCESS THE AIM IS THE SELF "


Γιατί να έρθω στην Yoga for the People Athens Shala;


Ας αρχίσουμε καλύτερα από το γεγονός ,ότι κάθε πρακτική γιόγκα που κάνω, είναι προτιμοτερο από το να μην κάνω καθόλου. Οπότε, το θέμα δεν τίθεται αρχικά ,στο ποια σχολή θα διαλέξω άλλα στο να αρχίσω!

Για μια σχολή Αστάνγκα Βινυάσα  έχει μεγάλη σημασία το lineage (η σειρά της διαδοχής των δασκάλων). Αυτή η χρυσή αλυσίδα είναι που μας συνδέει με την πρακτική και την αυθεντικότητα της. Γιαυτό και είναι σημαντικό να γνωρίζω ποιος είναι ο δάσκαλος μου, και τη μαθητεία του ,καθώς επίσης και αν ο,τι πρεσβεύει το κάνει και πράξη στην καθημερινότητα του.
Στην αιθουσα μας, οι δάσκαλοι που “δίνουν” πρακτική , είναι εκπαιδευμένοι, έχουν διαπίστευση από τον Manju Jois, και συνδέονται με την παράδοση. Διατηρούν τις πρακτικές τους και συνεχίζουν στο μονοπάτι της ζωής τους σε άμεση σχέση με αυτή.

 

 

Τι χρειάζεται κάποιος για να ξεκινήσει;

Το μόνο που χρειάζεται κάποιος για να ξεκινήσει είναι θέληση και θέληση και θέληση....

Η φωτιά της θέλησης μου θα πυροδοτήσει, θα θερμάνει και θα διατηρήσει την ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΔΥΝΑΜΗ στην πρακτική και θα φέρει τα αποτελέσματα της.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΠΙΠΕΔΑ?

Ναι υπαρχουν, τμηματα καθοδηγουμενα για ολα τα επιπεδα μαθητειας . Απο τον αρχαριο ασκουμενο ,εως εκεινον που προετοιμαζεται για να διδαξει καποια στιγμη.

Παρ,οτι ακομα και ο εντελως αρχαριος μαθητης ειναι καλυτερο να ξεκινησει απο self practice(μη καθοδηγουμενο μαθημα), εφοσων το επιθυμει και ο δασκαλος  το προτεινει.


Ashtanga Intro: Η τάξη παρέχει την εισαγωγή στα βασικά της Ashtanga yoga, τη σύνδεση των κινήσεων με την αναπνοή. Σκοπός του μαθήματος είναι,να δωσει στο μαθητη ολες τις πληροφοριες που  χρειαζονται αρχικα,να λυσει αποριες να δωσει συγκεκριμενες παραλλαγες οπου χρειαζεται,για να προχωρησει με αυτοπεποιθηση στην Προσωπικη Πρακτικη (Mysore), να χτίσει σταδιακά δύναμη, ελαστικότητα και να αντιληφθει την σπουδαιοτητα της αναπνοης και της συγκέντρωσης.Το μαθημα ολοκληρωνεται σε 5 διημερα,και οι ημερομηνιες του, ανακοινωνονται απο τη σχολη σε τακτα χρονικα διαστηματα.Απευθυνεται σε καινουργιους μαθητες της σχολης παλαιoτερους που θελουν να εμβαθυνουν ,και σε οσους θελουν καποια στιγμη να ακολουθησουν το δρομο του δασκαλου.


Ashtanga Prep II: Μια τάξη πάνω από το βασικό επίπεδο, το μάθημα εστιάζει περισσότερο στις παραδοσιακές τεχνικές (jump backs, jump throughs, bhandas, dristhi). Αυτά, θα ενισχύσουν ιδανικά την ικανότητα της ροής στις πρακτικές. Κάθε τάξη χρησιμοποιεί τις παραδοσιακές σειρές: χαιρετισμοί στον ήλιο Α,Β, όρθιες θέσεις , ισορροπιες , καθιστες , στροφες του κορμου... 

 


 Mysore Self Practice:

MYSORE PREP.,I,II,IIΙ

Η παραδοσιακη πρακτικη

 Μια σιωπηλή ταξη, όπου οι μαθητες ασκουνται  στον δικό τους ρυθμό, με την ξεχωριστή καθοδήγηση ο καθένας του εκπαιδευτη.                                                                    Μπορεί να ξεκινήσει οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια της χρονιας. (προηγούμενη εμπειρία σε αλλου τυπου πρακτικές yoga ,θα  βοηθησει αρκετά, στην κατανόηση της μεθόδου).

 Η καθοδηγηση διδεται αποκλειστικά με τα χέρια (hands on adjustments). Η τακτική παρακολούθηση των μαθημάτων είναι αναγκαία από την πλευρά του ενδιαφερόμενου.

 

VINYASA PREP (Τριτη  16.30-18.00 , Πεμπτη 19.45 - 21.00)

 Mια αναγνωριστικη βουτια στη μεθοδολογια και την τεχνη της Βινυασα.Το μαθημα απευθυνεται σε οσους ενδιαφερονται να ενταχθουν στα παραδοσιακα μαθηματα Ashtanga, αλλα δεν εχουν προηγουμενη εμπειρια. 

 

 

 

 

Hatha Yoga I,II.


Link για αγγλικό www.yogaspace.com.au/about/hatha-yoga

 


Ο όρος Hatha yoga είναι μια γενική περιγραφή. Χρησιμοποιείται ετσι, για αρκετές  και διαφορετικες φόρμες πρακτικής yoga, που περιλαμβανουν φυσικη ασκηση
Υπάρχουν και πολλοί αλλοι τύποι yoga που δεν περικλείουν φυσική άσκηση.
Karma Yoga (ανιδιοτελής υπηρεσία στους άλλους).
Bhakti Yoga (πρακτική αφοσίωσης και λατρείας).
Jnana Yoga (πρακτική διορατικότητας και περισυλλογής).


Ωστόσο, οι περισσότεροι, ακουγοντας τον όρο Hatha yoga,συνήθως αντιλαμβανονται μια σωματικη πρακτικη.


Η Hatha Yoga, συνήθως, επεξηγειται σαν εξασκηση των δυνάμεων(ηλιος-σεληνη/Ηa-tha)

Δινει εμπειρια στον χειρισμό, των φυσικων κινησεων ,παρακολουθωντας τον τροπο που αυτες ενεργουν σε καθε ασκηση .

 Ετσι το φυσικό επίπεδο βελτιωνεται και  διευκολύνεται η θεραπεια του.

Ο πρωταρχικος στόχος στην ασκηση της Hatha yoga είναι να ενεργοποιηθουν-καθαρίσουν οι "κινησεις" στο σώμα (nadis) δημιουργώντας ισορροπία μεταξύ των δύο αντιθετων,αλλα και,συμπληρωματικων καναλιών (ida, pingala)

Ετσι,ΜΟΛΙΣ Η ΦΥΣΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ, το Κεντρικό Ενεργειακό Κανάλι (Shushumna nadi), που σχετίζεται με τις εμπειρίες της διορατικότητας και αφύπνισης ,αρχίζει να λειτουργει.


Ενώ ο παραδοσιακός στόχος της Hatha yoga είναι  η πνευματική αφύπνιση (απελευθέρωση από τη δυαδικότητα), πολλοί άνθρωποι ασκούν αυτή τη μορφή της yoga για τα οφέλη στην υγεία τους,που ειναι πολλα!!!


Η ακριβής προέλευση της Hatha yoga δεν είναι σαφής...

Πολλές από τις πρακτικές της υπάρχουν εδώ και χιλιάδες χρόνια.
Μπορούμε να ανακαλύψουμε το πνεύμα της Hatha yoga σε  ινδικά κείμενα όπως οι Ουπανισάδες, η Μπαγκαβάτ Γκίτα και αργότερα η Χάθα Γιόγκα Πραντιπίκα.
Ένα από τα διάσημα συγγραμματα που συχνά χρησιμοποιούνται για τη φιλοσοφική και πρακτικη επικύρωση στη σύγχρονη πρακτική της yoga,

είναι οι "Γιόγκα Σούτρας" του Πατάντζαλι.


Σήμερα ο όρος Hatha yoga χρησιμοποιείται συχνά ως γενικός όρος για να περιγράψει μια κατηγορία πρακτικής που βασίζεται στην άσανα (στάση) και την πρανα-γιάμα (αρχές αναπνοής).
Αρκετα τμήματα στη σχολή μας θα μπορούσαν να θεωρηθούν σαν Hatha yoga, συμπεριλαμβανομένων και των μαθημάτων Προετοιμασιας τοκετου η Αποκαταστασης, γιατί προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα τεντωμάτων, ισορροπιών και αναπνευστικών τεχνικών.Η σειρα των ασκησεων ακολουθει παντα το επιπεδο των μαθητων και προσαρμοζεται στις εκαστοτε αναγκες .


Τα μαθήματα Ashtanga yoga, διδάσκονται κατά την παράδοση του  Sri Pattabhi Jois και ακολουθούν παντα μια προκαθορισμένη σειρά ασκησεων. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Ashtanga δείτε στη σελίδα μας Mysore Practice και Ashtanga Practice.


Μερικά από τα οφέλη που δινει η εμπειρία στην  πρακτική της Hatha περιλαμβάνουν:

  • Αυξημένη αντοχή και ελαστικότητα
  • Καλύτερη στάση του σώματος και ισορροπία
  • Λιγότερο πόνο στις αρθρώσεις και στην πλάτη (μέση, ισχύα)
  • Βελτιωμένη πέψη και καλυτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού.
  • Βελτιωμένη κυκλοφορία
  • Ρυθμιση του μεταβολισμού και απώλεια βάρους
  • Μείωση του στρες
  • Απελευθέρωση μπλοκαρισμένων συναισθημάτων
  • Επίγνωση του Εαυτού
  • Καλύτερο ύπνο
  • Βελτιωμένη συγκέντρωση και ψυχική αντοχή
  • Γενική αίσθηση ευεξίας και ικανότητα για χαρά.