Mysore Style Practice

Η πρακτική που ονομάζουμε Mysore ή προσωπική πρακτική (Self-practice)
Είναι ο καλύτερος τρόπος να μάθετε Ashtanga yoga καθως στρεφει την προσοχή σας «προς τα μέσα» και "επι κεντρου" και οχι προς οποιονδηποτε εξωτερικο παραγοντα (aka,δασκαλος)
Σας δίνει την ανεξαρτησία σας και δυναμώνει τη μνήμη , απομνημονεύετε , ετσι τη σειρά,και με την πάροδο του χρόνου σας βοηθά να εδραιώσετε μια καθημερινή πρακτική.
Για το σύστημα Mysore καλό είναι να δεσμευτείτε στην πρακτική τουλάχιστον για 3 μέρες την εβδομάδα, ώστε να αποτυπωθεί η μεθοδος στο σώμα σας, και να χτιστεί η συνέχειά της, μέρα με τη μέρα.
Η πρακτική της yoga μοιάζει πολύ με την κηπουρική. Για να μεγαλώσει σωστά το φυτό χρειάζεται αγάπη και προσοχή καθημερινά.

Ένα γερό θεμέλιο στις βασικές «διαδικασίες» (εστίαση-drishtis, κλειδώματα-bandhas, αναπνοή) είναι οι ρίζες που θα δώσουν δύναμη και χάρη στην πρακτική.
Φροντίστε το σώμα σας, όπως θα κάνατε με ένα φίλο, με σεβασμό και προετοιμαστείτε για τα πάντα, «αφουγκραζόμενοι» την εμπειρία.


Για τους καινούργιους και αποφασισμένους μαθητές στη σχολή προτείνουμε το Εντατικό Εισαγωγικό Μάθημα 5 εβδομάδων.

Το πρώτο που παρατηρείτε σε μια τάξη Mysore είναι ότι μοιάζει λίγο χαώδης. Κάθε μαθητής κάνει την άσκησή του στο δικό του χώρο και χρόνο και η ομοιομορφία ενός καθοδηγούμενου μαθήματος δεν υπάρχει. Αναρωτιέστε τι γίνεται;
Αν σταθείτε λίγο και κοιτάξετε προσεκτικά θα δείτε ότι αναδύεται ένα συγκεκριμένο μοτίβο πρότυπο κίνησης. Οι μαθητές ακολουθούν μία σειρά με ακρίβεια και όλοι είναι στον ίδιο δρόμο. Ένας πιο μπροστά άλλος πιο πίσω.
Η σιωπή είναι εντυπωσιακή!
Ενίοτε ο δάσκαλος θα ψιθυρίσει κάτι σε ένα μαθητή αλλά ο κυρίαρχος ήχος είναι αυτός της συλλογικής αναπνοής.

Οι αλλαγες ειναι συχνα τοσο λεπτοφυεις που μετα βιας αναγνωριζονται απο οσους δεν ειναι εξοικιωμενοι


Mysore Karnataka
Η πόλη Mysore στα νότια της Ινδίας είναι το σημείο όπου η Ashtanga yoga διδάσκεται από τον SriK. PattabhiJois ξεκινώντας το 1930. Στην παραδοσιακή μορφή της οι μαθητές μαθαίνουν τις θέσεις με μια προκαθορισμένη σειρά χρησιμοποιώντας μια τεχνική που συνδέει την αναπνοή με την κίνηση (vinyasa). Η vinyasa συνδέει τις θέσεις, κρατώντας το ρυθμό, στο χορό με την αναπνοή.


Δίνονται θέσεις
Ο κάθε μαθητής ασκείται στις θέσεις που του δίνονται σύμφωνα με την δυνατότητά του.
 Κάθε θέση έχει σχεδιαστεί για να προετοιμάσει την επόμενη, και ετσι ,οι αρχάριοι έχουν λιγότερη χρονικά πρακτική από τους πιο έμπειρους μαθητές.
Καθώς κερδίζουν δύναμη, αντοχή, ελαστικότητα και συγκέντρωση προχωράνε και ο δάσκαλος τους «δίνει» και τις επόμενες θέσεις.
Η λέξη «δίδω» στην πρακτική ειναι παραδοση στην διδασκαλία της πρακτικής στην Ινδία, όπου η yoga είναι η διαδικασία περάσματος της πνευματικής γνώσης από τον δάσκαλο στον μαθητή.
Στη δύση ο κόσμος είναι συνηθισμένος να μαθαίνει πολλές ασάνες μονομιάς, (όπως στις περισσότερες τάξεις yoga), με αποτέλεσμα χωρίς να ξέρει την τεχνική και να έχει τη βάση να αυξάνεται η πιθανότητα των τραυματισμών. Το πλεονέκτημα της   τάξης - μεθοδου Mysore είναι ότι ταιριάζει σε όλους αφού ο καθένας κινείται με τον δικό του ρυθμό και μέσα στις δυνατότητές του.


Γιατί χρειάζομαι ένα Δάσκαλο;
Εάν θέλετε να πάτε από την Αθήνα στη Βυτίνα και δεν έχετε χάρτη, θα βρίσκατε προφανώς τον δρόμο σας κάποια στιγμή.
Αλλά εάν θέλατε να είστε σίγουρος θα ρωτούσατε ίσως κάποιον που έχει ξαναπάει εκεί για οδηγίες. Μπορεί να ζητούσατε και έναν οδηγό για ολόκληρη τη διαδρομή για να κερδίσετε χρόνο. Σε περίπτωση που πολλοί σας πουν ότι έχουν πάει στη Βυτίνα μπορεί να χρειαζόταν να εμπιστεύεστε το πρόσωπο για να σας καθοδηγήσει στον σωστό προορισμό.

 

Από τον Δασκαλο....
Όταν κάνετε πρακτική Mysore είναι σημαντικό να περιμένετε από τον δάσκαλο να σας «δώσει» μια καινούρια θέση.
Η πράξη αυτή της αναμονής δίνει στον δάσκαλό σας τη δυνατότητα να σας διδάξει τη θέση σωστά και να σας «προσαρμόσει» σε αυτή.
Η αναμονή είναι επίσης μία ευκαιρία να εκφράσετε σεβασμό προς το δάσκαλο και την πρακτική,και βασικη λειτουργια για να μαθετε να "αφουγκαζεστε"
Όσο περισσότερο ασκείστε σε αυτή τη διαδικασία τόσο περισσότερο θα αντιλαμβάνεστε ότι η γνώση της yoga είναι ένα δώρο από το δάσκαλό σας,χωρις αυτο να σημαινει οτι δεσμευεστε στο προσωπο του.Η πρωτη κ βασικη αρχη της Αστανγκα Βινυασα Γιογκα ειναι να βοηθησει την εξελιξη της προσωπικης σας ελευθεριας
Η Yoga είναι ένα δώρο στο ανθρώπινο γένος από τον Patanjali.


Σχετικά με τη δέσμευση στην πρακτική....
Η μέθοδος προορίζεται να γίνει μία καθημερινή πρακτική και οι μαθητές ενθαρρύνονται να κρατήσουν μια συχνότητα 3 τάξεων την εβδομάδα το λιγότερο. Παραδοσιακά ασκούμαστε κάθε μέρα εκτός από τα Σάββατα και τις Πανσέληνους και Νέες φάσεις της Σελήνης.
Είναι λίγο δύσκολο αρχικά να δεσμευτείτε σε μια καθημερινή πρακτική και συχνά χρειάζεται 1-2 χρόνια για να συμβεί αυτό.
Έτσι μην αποθαρρύνεστε αν ασκείστε 2 φορές την εβδομάδα αρχικά.
Η σταθερή πρακτική ενθαρρύνεται στη σχολή αλλά σε μερικές περιπτώσεις συνδυάζεται με 2-3 φορές πρακτική στο σπίτι.


Πρέπει να δεσμευτώ σε ένα είδος πρακτικής στη γιογκα;
Υπάρχουν διάφορες πρακτικές yoga και για μία περίοδο στην αρχή είναι βοηθητικό να δοκιμάζω διαφορετικά είδη.
Μετά όμως από την περίοδο της πρώτης δοκιμής καλό είναι να αφήσουμε τις «διακυμανσεις» του νου, και να κινηθούμε πιο βαθιά στον εαυτό μας.
Όπως διαλέγουμε ένα δάσκαλο για να αρχίσουμε, διαλέγουμε και μια πρακτική.
«Μέχρι να δεσμευτεί κάποιος υπάρχει διστακτικότητα, πισωγύρισμα και αναποτελεσματικότητα».
Τη στιγμή που δεσμεύομαι η Πρόνοια κινείται προς το μέρος μου.
Είναι σημαντικός ο δάσκαλος για την Πρώτη σειρά γιατί θα ορίσει τα θεμέλια της αλλαγής μας.


Σκονάκια....
Εάν έχετε ένα διάγραμμα της πρακτικής της Ashtanga σας συμβουλεύουμε  να το μελετήσετε στο σπίτι σας αντί να το φέρνετε στην τάξη.
Με το χρόνο θα απομνημονεύσετε τη ροή των θέσεων στην τάξη υπό την καθοδήγηση του δασκάλου σας.


Πόσο συχνά – Ξεκούραση....
Συνίσταται η διακοπή της πρακτικής για τις γυναίκες στις 2-3 πρώτες μέρες του κύκλου της περιόδου τους (ladiesholiday).
Η πρακτική γίνεται 6 μέρες την εβδομάδα αφήνοντας 1 μέρα ξεκούρασης. Το αποτέλεσμα επιταχύνεται όταν ασκούμαι 3 φορές την εβδομάδα τουλάχιστον. Καθώς το πρόγραμμά σας θα το επιτρέπει, θα προστεθούν και άλλες μέρες.


Είναι η Yoga μορφή σωματικής άσκησης;
Η yoga είναι μια ολοκληρωμένη μορφή Συνειδητής σωματικής άσκησης και ενώ, η καλή φυσική κατάσταση είναι μία σημαντική πτυχή του αποτελέσματος, δεν είναι το μόνο όφελος που θα αποκομίσετε από την πρακτική.


Γιατί να κάνω Yoga;
Οι λόγοι για τους οποίους κάποιος αρχίζει να κάνει yoga ποικίλουν. Όποια και να είναι η αιτία που με οδηγεί στο στρώμα μου, η φυσική άσκηση, η θεραπεία χρόνιων τραυματισμών ή η εσωτερική γαλήνη, η πρακτική μπορεί να με καλύψει.
Είναι μια ολοκληρωμένη τεχνική για το σώμα και το νου, που έχει αποδειχθεί πλέον, μέσα από άπειρες επιστημονικές μελέτες ότι μπορεί να ελατώσει τα επίπεδα του στρες και να αυξήσει την αίσθηση της υγείας και την κατάσταση της ευτυχίας.
Εάν σας ενδιαφέρει να εργαστείτε με την ποιότητα του μυαλού σας, μια τακτική πρακτική στη yoga είναι το ιδανικό μέρος για να ασκηθείτε στην πνευματική διαύγεια.
Συγχρονίζοντας με την αναπνοή ,το σωμα και την σκέψη, ένας αφοσιωμένος ασκούμενος, μπορεί να έχει την εμπειρία μιας μακράς και βαθιάς μεταμόρφωσης.


Δεν είμαι ελαστικός. Μπορώ να κάνω Yoga;
Καλωσορίζουμε όλους τους τύπους των σωμάτων.
Η yoga είναι μία φυσική άσκηση που θα βελτιώσει την ελαστικότητά σας με τον καιρό. Δεν χρειάζεται να είστε ελαστικοί όταν ξεκινάτε, αλλά καθώς προχωράτε θα διαπιστώσετε ότι το εύρος της κίνησής σας έχει αυξηθεί.
Με τον καιρό η συχνή και επιμελής πρακτική θα εδραιώσει μια ισορροπία μεταξύ δύναμης και ελαστικότητας.


Είναι η Αίθουσα ανοιχτή την Πανσέληνο και τη Νέα Σελήνη;
Ναι, η σχολή είναι ανοιχτή της μέρες της Πανσέληνου και της Νέας Σελήνης. Παραδοσιακά δεν γίνεται πρακτική Mysoreαυτές τις μέρε.Aλλά εκτός από τα τμήματα Mysore που λειτουργούν με πρόγραμμα διαλογισμού (chanting) υπάρχουν και άλλα τμήματα που μπορείτε να παρακολουθείτε.


Έμαθα διαφορετικά Ashtanga. Πρέπει να αλλάξω ότι έχω μάθει;
Ναι. Ένας από τους στόχους της σχολής είναι να διατηρήσει την πρακτική παραδοσιακή και την αυθεντικότητά της. Σοφά ή όχι μερικοί δάσκαλοι της Ashtanga έχουν τροποποιήσει την πρακτική.
Πολλοί δεν έχουν επαφή με την γενεαλογία του SriK. PattabhiJois και έτσι διδάσκουν εκτός παράδοσης.


Γιατί «φρενάρω» στην πρακτική;
Για του αρχάριους, το να σταματά ξαφνικά η σκέψη τους στην πρακτική, είναι απλά μέρος της διαδικασίας της μάθησης.
Οι θέσεις «δίνονται» μία μία και συνήθως χρειάζονται χρόνο να αφομοιωθούν.
Κατόπιν καινούριες θέσεις δίνονται μόνο όταν ο μαθητής έχει δείξει ικανότητα στο να διατηρήσει τον ρυθμό του σε όλες τις προηγούμενες.
Στην Ashtanga vinyasa yoga, ικανότητα σημαίνει τόσο τη σωστή διατήρηση του εσωτερικού κλειδώματος της ενέργειας (Bandhas), της εστίασης του βλέμματος (Drishti) και της αναπνοής (Ujjayi αναπνοή)  και όχι τόσο στο να μπορεί να «μπαίνει» σε μια συγκεκριμένη θέση.
Για ικανούς ασκούμενους, το να ζητηθεί να σταματήσουν πριν να ολοκληρώσουν την πρακτική που συνήθως κάνουν, μπορεί να συμβεί για τους ακόλουθους λόγους:
•    Ο μαθητής δεν έχει κάνει πρακτική για μεγάλο χρονικό διάστημα, ή έχει μάθει με λάθος τρόπο και πρέπει να ξεκινήσει πάλι σταδιακά
•    Ο μαθητής έχει τραυματιστεί και συμβουλεύεται να κινηθεί πιο αργά στην διαδικασία για να θεραπευτεί ο τραυματισμός
•    Ο μαθητής δεν έχει επιδείξει πλήρη ικανότητα στην διαδικασία (συγκέντρωση, αναπνοή, μπάντας) και μπορεί να ρισκάρει να τραυματιστεί πηγαίνοντας πολύ πέρα από ότι οι τρέχουσες δυνατότητές τους μπορούν να υποστηρίξουν. Oπότε είναι ουσιαστικό για την συναισθηματική ή φυσική του ευεξία να το συνειδητοποιήσει.
•    Ο μαθητής παίζει με τις δυνατότητές του, απορρίπτοντας τις αδυναμίες του και χρειάζεται να ασχοληθεί με αυτή την πολικότητα περισσότερο από το να προσθέσει καινούργιες θέσεις.
•    Ο μαθητής έχει φτάσει πολύ αργότερα στην τάξη για να ολοκληρώσει την πρακτική του στο χρόνο λήξης της.


Τι κάνουμε για πόνους και τραυματισμούς που ήδη υπάρχουν;
Παρότι μπορεί να νιώθουμε πιασμένοι ή κουρασμένοι μετά την πρακτική μας, και για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν είναι αναγκαίο να πιέζουμε τον εαυτό μας και το σώμα μας υπερβολικά. Αυτή είναι και η πηγή όλων των τραυματισμών στην άσκηση της Ashtanga, και προέρχεται καθαρά από δικό μας πείσμα και όχι από την πρακτική. Καθημερινά διατάζουμε το σώμα μας να κάνει πράγματα – δραστηριότητες, άγχος, στρες, πίεση. Αυτό το πρότυπο συμπεριφοράς προβάλουμε και στην πρακτική μας. Με το χρόνο μόνη της η πρακτική θα μας δείξει που πιέζουμε υπερβολικά και θα είναι μια ευκαιρία να αλλάξουμε αυτή τη συμπεριφορά.
Σε περίπτωση τραυματισμού σχετικού με την άσκησή μας ή προερχόμενου από παλαιότερο γεγονός, υπάρχουν πολλές εναλλακτικές τροποποιήσεις που ο δάσκαλος θα μας υποδείξει.
Ένα από τα πολλά  θετικά αποτελέσματα όταν ασκούμαι σε ένα σύστημα yoga είναι η θεραπεία.
Δημιουργώντας χώρο για την πρακτική στην καθημερινότητά μας δημιουργούμε ισορροπία στο συνολικό σχήμα της ζωής μας και προσκαλούμε τη θεραπεία.


Τι κάνουμε στο πιάσιμο ή στην κούραση;
Είναι φυσικό όταν αρχίζετε οποιαδήποτε φόρμα φυσικής άσκησης – και στην αρχή  (και για πολύ καιρό ... εξαρτάται) η πρακτική είναι φυσική άσκηση.-
Είναι καλύτερο να κάνετε ότι μπορείτε από το να διαταράσετε την ροή σας με υπερβολική προσπάθεια. Σταδιακά το σώμα σας θα προσαρμοστεί στην πρακτική  και όχι στο αντίθετο.
Μέσα από την εμπειρία μαθαίνουμε τη διάκριση και πως να ασκούμαστε στα όρια των δυνατοτήτων μας, αποκομίζοντας το μεγαλύτερο όφελος χωρίς να συντρίβουμε το σώμα μας και το μυαλό μας.